Det blev rabarbersaft!

Det blev rabarbersaft av mina rabarber och citroner till slut. Jag blev förvånad själv att saften blev så god, jag har ju aldrig gjort saft förut. Receptet kan ni se nedan. Tack för tipset Carro om att frysa in saften i plastflaskor, att jag inte tänkte på det! :)



Så här gör du:
1. Skär rabarbern i bitar. Koka upp vattnet i en rymlig gryta och lägg i rabarbern. Låt koka i ca 10 min.
2. Häll massan i en silställning att självrinna i 20-30 min.
3. Mät upp den avrunna saften och häll den i en rengjord gryta. Koka upp den på nytt tillsammans med sockret.
4. Tag grytan från värmen och låt den stå ca 5 min. Ta bort ev. skum. Tillsätt ev. natriumbensoat, utrört i lite av saften.
5. Häll saften i rena varma flaskor, äb

Kommentarer
Postat av: Blogg by Maliin Stoor

Ooooo det där tar jag till mig!

BLir nog en saft dag snart!

Tack för tipset/receptet





Maliin

Postat av: Anonym

Mums, vad gott! När får man smaka??

Kram Mamma

2009-05-27 @ 22:11:25
Postat av: Carro

Åh du är så duktig vännen! Lyckos mej som har dig som vän och får komma hem och dricka saft och äta bullar, eller hur? :)

2009-06-01 @ 18:28:27
URL: http://madam-c.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback