Utmaning

Jag har blivit utmanad av min vän bloggaren Madam Creative att skriva om 8 fakta/(o)vanor om mig själv på bloggen. Så efter några veckors funderande kommer här en lista:

1. Planering, planering, planering. Jag är en expert på att planera saker. Ibland kan jag planera saker som är helt onödiga att planera, exempelvis hur jag ska sortera kläderna i garderoben. Jag skriver listor, ritar upp skisser och skriver in i kalendern, men då kommer vi även på punkt 2 som blir:


2. Jag är rätt bekväm av mig. Så när jag har planerat alla mina aktiviteter utför jag bara dem som jag verkligen har lust med (nu pratar jag givetvis om min fritid, så funkar det ju inte på jobbet direkt). Så än så länge har jag inte sorterat kläderna i garderoben... Jag gör det senare...  :)


3. Som kontrast till att jag gillar att vara bekväm på fritiden så gillar jag att få saker att hända på jobbet, jag tycker att jag är bra på att få saker genomförda!


4. Till mina vanor hör också att jag gillar att ha blommor omkring mig. När det ser trist och tråkigt ut där hemma kan man alltid köpa hem fina blommor. Orkidéer i alla färger är naturligtvis en favorit eftersom de är så lättskötta. Annars är jag väldigt förtjust i julblommor och gillar att göra små grupper och liknande. Kanske borde börja praktisera detta under resten av året också...


5. Nu kommer jag till något som jag ogillar, och det är särskrivningar. Jag har svårt att förstå att folk inte förstår vilka ord som är ett ord och vilka ord som är två ord... Vissa säger att det är på grund av engelskan, men någon slags språkkänsla borde man i alla fall ha inbyggd tycker jag.


6. Nummer 6 får bli något positivt, jag är kreativ och har bra fantasi. Det tycker jag gör vardagen lite roligare.


7. Min fantasi gör att jag gärna gillar att drömma mig bort, och då är TV:n ett utmärkt medium för detta. Grey's Anatomy och andra sjukhusserier är av någon anledning intressanta för mig...


8. Jag har svårt att bli nöjd med saker som jag själv gör. Det är alltid något som jag tycker att jag kunde ha gjort bättre. Men innerst inne vet jag att jag är rätt OK ändå! :)


Kommentarer
Postat av: Tina

Ja, det där känner man igen!

Gillar inte heller sär skrivningar (hihi)

2009-03-19 @ 19:34:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback