Midsommardrömmar





Mina midsommardrömmar brukar sträcka sig till drömmar om desserter och maträtter. Jag är väldigt bra på att fantisera om just desseter och bakverk. Idag hittade jag ICA:s tidning buffé på jobbet, och fick direkt upp ögonen för midsommartårtan på s. 27. Mums! Det kan väl inte bli godare än en blandning av choklad, hallon och grädde?!

Se det mumsiga receptet här.

Tyvärr kommer jag nog inte att baka tårtan själv eftersom vi inte kommer att fira midsommar hemma hos oss. Hur kul är det att fira midsommar i en lägenhet? Det är mysigare att sitta på en altan någonstans, helst inglasad eftersom standardvädret brukar vara ca 10 grader och regn.

Apropå mumsiga recept vet jag inte om jag kan motstå att köpa Leilas A piece of Cake. Hon har även en del recept på sin hemsida att bjuda på. Man blir helt enkelt glad av att bara läsa hennes recept... :)

Kommentarer
Postat av: Mamma

Vilken tur att vi ska fira pappas födelsedag på midsommarafton!

Jag kanske ska baka midsommartårtan?

Kram Mamma



P.S. Jag har virknålar!

2008-06-18 @ 18:21:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback